torsdag 26 mars 2009

Facebook-scoutning...

Jag ägnade mig även åt lite mer okonventionell "scouting" nu i vintras...
Kollade runt i Bajens juniortrupper det senaste decenniet för att leta efter killar med Bajenhjärtan som kanske skulle kunna tänka sig att lira i BFIF andra säsongen.
De som nyttjade Facebook kontaktades där - jag poängterade naturligtvis att jag inte hade några befogenheter att ragga för Bajens räkning, men att jag kunde vidarebefodra eventuellt intresse till berörda - och det blev en ganska diger lista på spelare av varierande kaliber som svarade att de i olika grad var sugna på spel i BFIF. Denna lista skickades sedan till sportgruppen. Man hoppas ju verkligen att detta arbete gjorde någon nytta för Bajen!
Inte mindre än åtta spelare som jag bedömer hålla av god till mycket god division 1-klass var mycket positivt inställda. Ska bli spännande att se om någon av dessa dyker upp under detta sommarhalvår! Sportgruppen har deras namn och känner till intresset för spel i Bajen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar