torsdag 26 mars 2009

Tre första bortfallen: reflektioner

Eftersom de flesta hellre oneliner-tjattrar med diverse råttor än snackar silly season, dyker denna blogg upp istället för inlägg på Svenska Fans!
Största fördelen med att inte längre skriva på officiella är ju att man kan vädra sina åsikter om spelarna som vilken supporter som helst... Naturligtvis har man ju i åtanke att aldrig skriva något som skulle kunna skada Bajen, men lite friare tyglar är det ju ändå, försiktigt uttryckt...
Så... nu är det nog ändå dags för lite mer allvar - otroligt viktigt att säkra en topp tre-placering inför serieomläggningen!
Det känns helt rätt att de här tre kliver av. Fjärde Bytet vill passa på att tacka så mycket för tiden i BFIF!
Läget i truppen igen då.

Förlängda kontrakt:

Lagerqvist, Söderström, M. Köhler, Schöld, Öhgren, Nilsson

Spelare ut:

H. Ferm, Artursson, Malm (bilden)

Oklart; vill ha kvar:

Göransson, Kny, Ohlzon, F. Ferm, Helander, Jakubowicz, A. Köhler, Pärsson, B. Rönnelöw

Oklart; bör tackas så hjärtligt för tiden i BFIF:

Bylund, Grossmann, Lindståhl, Mälberg, Olsson, Styf, J. Andersson, P. Andersson, Ek, Hagman, Lindberg, Möllergren, Parkkali, P. Rönnelöw, Strandman

Kan tyckas vara många spelare jag vill ha bort, men som jag skrev i mitt tidigare inlägg är det ändå 15 gubbar kvar. Vi har under förra säsongen haft 36 spelare ombytta om jag räknar rätt, det tror jag inte vi har i division 3, den siffran kan nog bantas med tio man. Har man kvar 15 spelare är det en rejäl stomme, och med rätt nyförvärv (ungefär två keepers, tre backar och fyra forwards) kan det bli lika mycket av "a walk in the park" att knipa en topp tre-placering som det var att vinna fyran.
Kanske även borde motivera varför jag inte vill ha kvar Styf, som ju är en publikfavorit... jag tror helt enkelt att det vore dumt att ha för många ålderstigna och långsamma backar då det nog är snäppet högre tempo i trean.

Bajenprofilspäckade Vallentuna, som jag ju hoppas vi brandskattar under denna silly, tog på onsdagskvällen tre
planenliga pinnar mot jumbon Skå. VBK har en nyckelmatch fredag kväll mot serieledaren Nynäs.

Hur resonerar ni andra?
Hur många ur dagens trupp vill ni ha kvar, vilka hoppas ni signar nytt härnäst?
Och vad vill ni se för nyförvärv?
Jag hoppas på ett spännande sommarhalvår med många irriterade supportrar uppe längs Roslagsbanan!

4 kommentarer:

  1. Jag håller med om de flesta spelarena. J Andersson har redan slutat, samma med Möllergren, Strandman och Ek.

    Jag vill ha några riktigt snabba forwards och en utpräglad center som kan döda utvisningar.

    Sen nån riktigt bra forward vore bra att få från t.ex div 1. Vallentuna?

    Pärsson har väl brutit benet. Vi får väl se om han kommer tillbaka.

    SvaraRadera
  2. Ah, hade inte koll på vilka som försvunnit ur truppen. Följde inte matcherna lika noggrant sedan jag slutade skriva på officiella sajten. Och om någon sedermera lämnade skedde det ju under största möjliga tystnad därifrån. ;)

    Freddie borde väl kunna ta en ordentlig del av box play-jobbet nästa säsong?

    Ja, oavsett om Benny stannar eller ej så vore det ju väldigt bra med en spelare av Lindgrens kaliber, och just Lindgren tror jag säkert kommer krita på snart. Hans - och resten av Bajentunakolonins - säsong lever ju än.

    Hoppas Pärsson kommer tillbaka! Hade man bara sett till det sportsliga hade "Cascarino" varit en av dem jag definitivt hade velat att BFIF gjort sig av med. Men nu tycker jag han presterat tillräckligt för att få följa med och bidra med sitt symbolvärde för klubben.

    SvaraRadera
  3. Folk som "måste" med av de som inte är klara från förra säsongen, om man frågar mig:

    Jacke
    Fredde
    Benny
    Mankan
    Kny
    Stenberg
    Göransson (varför har han bara lirat 1 seriematch för BFIF?)
    Bruno
    Casca

    Av de som skribenten tycker ska tackas för sin tid kan jag tänka mig ha kvar Mälberg, Parkkali och Pontus Andersson (och Andreas Olsson!).

    Sen hoppas jag såklart vi kniper lite folk ifrån Vallentuna, och vad hände egentligen med Magnus Sorsén och Henrik Hällbom som var klara inför förra säsongen? och målvakt-Henkes storebrorsa Rickard?

    SvaraRadera
  4. Är inte helt klar över varför Göransson inte deltagit mer, men tror det är jobbrelaterat.

    De du vill ha kvar är ju bra spelare som hade tillfört massor i alla nuvarande division 3-lag... Jag hoppas helt enkelt att det är än vassare grejer på ingång!

    Sorsén försvann av personliga skäl. Hällbom stannade i Salem av lojalitet till klubben, då de drabbades av spelarflykt modell större. Han vill gärna ansluta framöver om han blir tillfrågad.

    Rickard? Ryktas om att han vill prioritera sin sambo. ;D

    SvaraRadera